7 Ağustos 2013 Çarşamba

Bayram Tatlısı : Şöbiyet ( Muska Tatlısı )

Merhabalarr :) Bu gün ramazan ayının son günü Allah tutulan tüm oruçları kabul etsin . Koskoca bir ay çabucak geçti gitti. Bayram geldi çattı :) Tüm hazırlıklar yapıldı kıyafetler alındı tüm çocuklar sevinçle yarın olsun diye beklemekte alınan kıyafetler, ayakkabılar kim bilir kaç kere denendi kaç defa baş uçlarına koyarak mutlu , huzurlu bir uykuya dalındı . Koskoca bir ay geçti ya şimdi bir gün geçmez :) Bende eski heyecan kalmadı artık bayram gelse de bir gelmese de bir diye düşünüyorum neredeyse ama eskiyi hatırladığım zaman  ben arife gecesi uyuyamazdım resmen mutlu olurdum ama şimdi o eski heyecanım kalmadı..
*Şimdi sizlere yaptığımız tatlıdan bahsetmek istiyorum benim favorimdir kendisi :)

Şöbiyet tatlısı olarak geçiyormuş adı geçen annem söyledi ama biz muska tatlısı diyoruz .
Ben yumuşak olan baklavalardan hoşlanmıyorum benim için baklava dediğin ağızda dağılmalı.. Bunun içinde annemden sizlere *bir ipucu vermek istiyorum eğer baklavayı açarken un yerine nişasta veya nişastayla unu karıştırıp açarsanız müthiş olacaktır tabi açarken biraz zorluyor açtığınız hamuru parçalama ihtimaliniz de var bunun için biraz el marifeti ve deneyim gerekiyor bence :) Genelde baklava yapardık ama iki senedir bu tatlıyı yapıyoruz ve iki tepsiyi yetiştiremiyoruz Çok beğenilen bir bayram tatlısı oldu kendisi bizim ailede :)
 Bu tatlıyı da aynı baklava hamuru yapar gibi hamurunu hazırlayıp açıyorsunuz. Ama öyle tepsiye dizmiyorsunuz. Açtığınız yufkaların 20 tanesini üst üste koyuyorsunuz ve küçük kareler halinde kesiyorsunuz.
Daha sonra ortasına ceviz, badem, fındık, fıstık vs. koyarak üçgen şeklinde katlıyorsunuz.
*Katladığınızda 40 hamur üst üste gelmiş oluyor.
Bu işlemleri yapıp tepsiye yerleştirdikten sonra tereyağ , margarin eritip tatlımızın üstüne döküyoruz ve fırınımıza koyup güzelce kızartıyoruz.
Kızartma işlemimiz de tamamdır :) Biz genelde arife akşamı şerbetini dökeriz tatlının bu seferde öyle olacak bu akşam şerbeti dökülüp bayram sabahına hazır olacak :)
*Unutmadan bayram sarmasız olmaz ! Bunlarda sarmalarımız ;

Herkese Şeker Tadında Bayramlar Diliyorummm !! :) Sizler ne tatlısı yaptınız ?



                                                                                      SEVGİLERİMLEEEE   :)


İLETİŞİM : vosbagaa@gmail.com
BLOGLOVİN : Hayallerimin Arka Bahçesi

4 yorum:

  1. ayyy canım çekti valla özellikle yapraktan :) ben de bloguma beklerim :)
    kendininruhdoktoru.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke tattırma imkanım olsaydı :) Gerçekten çok güzel oldular . Hemen geliyorum blogunuza :)

      Sil
  2. Çok güzel görünüyor :)İyi Bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederım :) size de iyi bayramlar :)

      Sil

GABRİNİ HIGLIGHT VS MARY LOU MANİZER

Selaaam kuzuşlarımm :) The Balm Mary Lou Manizeri görmeyen adını duymamış olan yoktur diye düşünüyorum :) Ben dde kendisine çok geç sahip ol...